South Park: The Fractured But Whole – Od zmierzchu do Casa Bonita DLC – recenzja (XboxOne)

Wirtualne miasteczko South Park powraca z pierwszym, fabularnym DLC. Od zmierzchu do Casa Bonita, bo taki tytuł przybrał dodatek, stworzony został przez South Park Digital Studios i Ubisoft San Francisco, dodał do South Park: The Fractured But Whole między innymi zupełnie nową przygodę i nową klasę superbohatera – „Piekielny pomiot”.  Dostępny jest jako część przepustki sezonowej, lub do osobnego zakupu w cenie 49,99zł.

Wracamy do South Park!

Przy okazji recenzji podstawowej edycji South Park: The Fractured But Whole wspominałem, że uwielbiam South Park. Uwielbiam serial, uwielbiam Kijek Prawdy, uwielbiam najnowszą część. Tym bardziej nie mogłem doczekać się udostępnienia pierwszego, fabularnego DLC. Podstawową grę mam ograną do oporu (brakuje mi tylko kilku plakatów z sympatycznymi chłopcami 😉 ) i na powrót do wirtualnego miasteczka South Park cieszyłem się jak dziecko. Ale pojawiły się też obawy – szczególnie jeśli chodzi o długość dodatku.

Siostra Mysteriona, Karen wpadła w głębokie szambo – zadawała się z wampirzymi dzieciakami z South Parku, które przejęły ulubioną restaurację Cartmana, Casa Bonita. Karen została przez nie porwana – wsiadamy więc do autobusu DLC i wyruszamy jej na ratunek.

Casa Bonita to restauracja znajdująca się w bliżej nieokreślonej odległości od tytułowego miasteczka, gdzie będziecie mogli posmakować prawdziwego Meksyku. Ostre żarcie (które może zabić naszego bohatera, także: O S T R O Ż N I E), salon gier w którym można zagrać na kilku automatach i zdobywać kupony które wymienimy na artefakty i masa zakamarków do zwiedzenia przy okazji poznawania nowej historii.

Zawartość DLC

Oprócz nowej przygody, która zatrzymała mnie przy konsoli na około 3 godziny, w pakiecie z DLC Ubisoft udostępnił również wspomnianą przeze mnie na początku nową klasę superbohatera. „Piekielny pomiot” posiada cztery nowe okultystyczne moce, które wykorzystujemy podczas walki z przeciwnikami. „Złowieszcza zasłona”, „widmowych chwyt”, „duchowe cięcie” oraz „ponury los” pozwalają jeszcze lepiej rozprawiać się z przeciwnikami czyhającymi na naszego małego superbohatera.

Podczas pierwszych minut spędzonych w Casa Bonita poznajemy także nowego sprzymierzeńca – a raczej… Nową – Henrietta to gotycka wiedźma, która oprócz wspierania nas atakami ofensywnymi posiada umiejętność leczenia lub ochrony swoich sprzymierzeńców. Same potyczki z nową, wampirzą klasą oraz nowymi bossami sprawiają mnóstwo frajdy. Po ukończeniu dodatku, z nowej klasy postaci oraz pomocy Henrietty możemy korzystać nadal przemierzając South Park. Opcja jak najbardziej w porządku, ale.. Myślę że osoby zainteresowane DLC podstawową przygodę mają już i tak dawno za sobą. Do tego Ubisoft dorzuca kilka ekskluzywnych dla dodatku strojów i artefaktów.

Podsumowanie

Nowa historia, mimo że krótka, trzyma poziom znany Kijka Prawdy oraz podstawowej przygody w The Fractured But Whole – bardziej South Parkowo już chyba nie może być, a podczas walki z finałowym, głównym przeciwnikiem trudno powstrzymać się od śmiechu. Pozycja obowiązkowa dla każdego fana South Park – tego wirtualnego, jak i znanego z telewizyjnego ekranu.

Kopię gry dostarczył wydawca – Ubisoft Polska. Dziękujemy!