Workers & Resources: Soviet Republic. Wrażenia z wczesnego dostępu

Realia Związku Radzieckiego świetnie nadają się na strategię ekonomiczną. Zaganianie robotników do wyrabiania maksymalnej normy to podstawa porządnej gospodarki, prawda? Союз нерушимый республик свободных Сплотила навеки Великая Русь!

ZSRR w wersji beta

Workers & Resources: Soviet Republic to strategia ekonomiczna oraz city-builder osadzony w klimatach Związku Radzieckiego. Producenci gry, 3Division, oddali w nasze ręce tytuł, w którym możemy zbudować przemysłowe supermocarstwo. Na tym opiera się cała rozgrywka. W trakcie gry skupiamy się przede wszystkim na budowaniu kompleksów przemysłowych, w minimalnym stopniu zaspokajając życiowe potrzeby robotników. Ale hej, niech cieszą się, że mają chociaż mieszkania w wielkiej płycie, sklep spożywczy i bar! I przy okazji niech śmiało produkują zasoby potrzebne do działania każdego z tych miejsc.

Trzeba przyznać, że Workers & Resources: Soviet Republic trzyma klimat. Budynki stylizowane są na lata świetności radzieckiej myśli architektonicznej. Nawet muzyka, która przygrywa nam w trakcie budowania, nie pozwala zapomnieć, że naszym ulubionym kolorem jest czerwony. Cel zabawy jest prosty – stworzenie świetnie prosperującej gospodarki od samych podstaw, wcześniej wybierając jak łatwy będziemy mieli start.

Ten Związek musi się rozwijać

Jak to z grami we wczesnym dostępie bywa, Workers & Resources: Soviet Republic nie jest jeszcze idealne. Pierwszy brak, o którym pomyślałam (i nie tylko ja, patrząc po opiniach graczy na Steamie), to brak samouczka. Produkcja została wprawdzie spolszczona, ale to wydało mi się niewystarczające. Żeby stworzyć świetnie prosperujące mocarstwo, trzeba znać wszystkie mechanizmy, które za to odpowiadają. Niestety musimy wpaść na nie sami, a nie wszystko jest takie oczywiste. Dodatkowo, nie pogardziłabym większą rozbudową systemu politycznego. Gra skupia się głównie na przemyśle i transporcie, brakuje mi zajęcia się naszymi dzielnymi towarzyszami. Produkcja świetnie nadaje się również do eksploatacji poprzez steamowy warsztat. Moderzy nie zawodzą, więc mam nadzieję, że producenci dadzą im okazję do popisania się! Co ciekawe – w trakcie rozgrywki nie napotkałam na utrudniające zabawę bugi. We wczesnym dostępie to rzadkość.

Do boju, Towarzysze!

W momencie pisania tego tekstu Workers & Resources: Soviet Republic jawi się jako całkiem niezła produkcja. Twórców trzeba pochwalić za pomysł, docenić wykonanie. W swoich komunikatach dla graczy przekazują, że pragną rozwijać grę i chętnie będą czerpać z uwag i pomysłów fanów, aby dodawać do produkcji jak najlepszy kontent. Wedle przewidywań 3Division, Workers & Resources: Soviet Republic ma wyjść z bety za 12-24 miesięcy. To mnóstwo czasu na ulepszenie gry i stworzenie porządnej, stabilnej utopii sowieckiej.