Śródziemie: Cień wojny z wsparciem marketingowym od Microsoftu

Wydawcy często podpisują umowy z twórcami konsol w celu polepszenia marketingu gry. Producent sprzętu promuje wtedy grę podczas reklam jego urządzenia. Widać to aktualnie na przykładzie Battlefield’a 1 i romansu z Microsoftem czy Call of Duty oraz PlayStation. Jeszcze lepiej, gdy gra jest promowana przy premierze nowego urządzenia (generacji?) konsol.

W taki właśnie sposób reklamowane będzie nadchodzące Śródziemie: Cień wojny. Umowa marketingowa z Microsoftem jest na rękę obu stronom. Dzieje się tak ze względu na to, iż Microsoft powoli przygotowuje się do premiery Xboxa Scorpio. Rok 2017 ma być rokiem Skorpiona i pierwsze działo zostało wysunięte oraz wycelowane w Sony oraz Nintendo.

Pojawia się jednak pewna obawa. Od dawna widać, że Microsoft ma problem z exa’mi. Pierwsza gra, o której dowiadujemy się, że będzie na Scorpio będzie również i na PS4 oraz PS4 Pro oraz na „zwykłego” Xboxa oraz na PC. Oby MS szykował coś więcej niż tylko kolejna Forza czy Halo. Szczególnie, że gdzieś na horyzoncie czai się potężniejsze PS5.