Razer, współtwórca platformy Open Source Virtual Reality (OSVR), ujawnił dziś tytuły 15 gier, które trafią do ekosystemu OSVR. Jedną z nich jest obiecująca gra przygodowa sci-fi, Alice VR z polskiego studia Carbon Studio. Tytuły wybrano spośród kilku setek gier, zgłoszonych przez twórców ubiegających się o przystąpienie do niedawno ogłoszonego program finansowania OSVR Developer Fund. Jest to fundusz, pełniący rolę inkubatora treści, do którego trafiło 5 milionów dolarów, w celu wsparcia twórców biorących udział w rozwoju ogólnodostępnej zawartości VR. Fundusz finansuje już produkcje takie jak CDF Starfighter, PolyRunner i inne, aby zapewnić ich wsparcie dla wszystkich urządzeń VR w ekosystemie OSVR.

„Duża liczba zgłoszeń do naszego OSVR Developer Fund to świetny wyznacznik tego, jak ważny dla twórców jest otwarty ekosystem VR”

„Spodziewamy się jeszcze wielu innych niesamowicie innowacyjnych projektów, zainspirowanych pierwszymi sukcesami, jakie zaczynamy odnosić.”

mówi Christopher Mitchell z Razer, kierownik projektu OSVR.

Druga, jeszcze większa partia tytułów, przechodzi obecnie proces ewaluacji i zostanie ogłoszona na koniec trzeciego kwartału 2016. Wymienione poniżej tytuły dołączą do biblioteki gier dostępnych już w ekosystemie OSVR, takich jak Elite: Dangerous i Project CARS dzięki wsparciu SteamVR. OSVR zapewnia także dostęp do szeregu aplikacji nie będących grami, takich jak WebVR i rozmaitych odtwarzaczy mediów.

Alice VR polskiego studia Carbon Studios trafi do sprzedaży w październiku 2016.

O Autorze

Ktoś musi tu bałaganić, żeby ktoś mógł sprzątać.