Hard Ancient Life – współczesny następca kultowego „Faraona”?

Poznaliśmy nowe szczegóły na temat gry Hard Ancient Life, strategii ekonomicznej typu city-building rozgrywającej się w dolinie Nilu. Opowieść zacznie się w mało powszechnie znanym okresie protodynastycznym, w którym zaobserwować będzie można narodziny Starego Egiptu, a skończy wraz ze śmiercią Kleopatry VII.

Najważniejszym aspektem jest umiejętne zarządzanie urbanistyką poprzez kształtowanie siatki ulic, wzajemnej relacji budynków i sąsiedztwa. Dobrze zaprojektowane miasto będzie znacznie poprawiało efektywność gospodarczą, co w dalszym ciągu przełoży się na osiągane dochody. A będzie co budować, ponieważ do dyspozycji gracza zostanie oddanych kilkadziesiąt różnych budynków, w skład których wchodzi m.in. 17 poziomów domostwa.

Dyplomacja i polityka

Przed zarządcą miasta będą stały trudne wybory w ciągle zmieniającym się politycznym otoczeniu. Kosztowne ekspedycje, wezwania Faraona, prośby innych miast, zagrożenie militarne i mieszanie się różnych kultur będzie chlebem powszednim. Seria niewłaściwych wyborów może nas kosztować utratę partnerów handlowych oraz omijanie szerokim łukiem przez potencjalnych osadników, a całkowity brak posłuszeństwa wobec władcy może skończyć się wojną domową.

Religia

W przeciwieństwie do pierwowzoru, zostanie przestawiona w znacznie bardziej realistyczny sposób. Bóstwa nadal będą mogły ingerować w życie codzienne, lecz odbywać się to będzie w sposób niejawny. Głównym aspektem religii będzie zaspokojenie potrzeby dostępu do miejsc kultu, zapewnienie dóbr świątyniom, organizowanie festiwali i święta Opet. Zaniedbanie tej sfery może doprowadzić to niepokoju społecznego groźnego na równi z np. głodem.

Handel

Handel jest najważniejszym elementem zapełniającym królewski skarbiec. Bez niego bardzo trudno o ekonomiczną stabilność zbudowaną wyłącznie na podatkach. Dlatego też w interesie gracza będzie efektywna produkcja dóbr na eksport po cenach, które będą mogły się dynamicznie zmieniać w zależności od sytuacji geopolitycznej.

Monumenty

Czym były prawdziwy Starożytny Egipt bez swej monumentalnej, sakralnej architektury? Na gracza będą czekać mastaby, obeliski, świątynie m.in. w Karnaku, Ramesseum jak i rzecz jasna piramidy. Obserwować będzie można ich powolny proces powstawania. Zespół cieśli, kamieniarzy, architektów i zwykłych robotników będzie wznosił budowlę krok po kroku. Nie będzie to zabieg czysto graficzny – proces budowy będzie poważnym obciążeniem finansowym i nie pozostanie bez wpływu na finanse lub nastroje społeczne.

Oddajmy głos autorowi gry:

Prace na grą trwają od połowy 2015 roku, z czego dość sporo czasu poświęciłem na pogłębienie swojej wiedzy na temat kultury, religii i architektury Starożytnego Egiptu. Powstał prototyp mechaniki, który był kilkukrotnie przebudowywany, przy jednoczesnym prototypowaniu budowli w oparciu o materiały archeologiczne.

Aktualnie trwają pracę na przygotowaniem pierwszej stabilnej wersji alpha. Ważne jest dla mnie pierwsze wrażenie, dlatego też udostępnię ją dopiero kiedy będę zadowolony z efektów. Wstępnie zakładam, że uda się to osiągnąć do połowy lub końca przyszłego miesiąca, wtedy wyselekcjonowana garstka osób, poprzez testy, będzie mogła wziąć czynny udział w tworzeniu gry.

Co już jest zrobione? M.in. stawianie budynków i dróg, produkcja i dystrybucja dóbr, awans społeczny budynków mieszkalnych, magazynowanie towarów, handel, losowe wydarzenia, administracja, ekrany ze statystykami i wykresami.

Czyżby szykował się godny następca kultowego Faraona? Na odpowiedź na to pytanie zapewne przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Osobiście będę przyglądał się temu projektowi z ogromną uwagą – i oczywiście trzymał kciuki za autora!

Przy okazji zajrzyjcie na oficjalną stronę gry na Facebooku.