GoodGame Expo Warsaw – podsumowanie

W ostatnią sobotę część naszej redakcji odwiedziła Good Game Warsaw, odbywające się jak sama nazwa wskazuje w… Nadarzynie. W każdym razie, dziarsko ruszyliśmy na Warszawski Dworzec Centralny by skorzystać z busa zapewnionego przez organizatorów. Darmowa komunikacja miejska dla uczestników i gości GoodGame Warsaw kursowała co 30 minut – jednak patrząc na tłok i smutne twarze osób które nie zmieściły się do „naszego”, pierwszego autobusu – chyba to za mało 😉

Szybko dotarliśmy na miejsce i zwiedzanie zaczęliśmy od rzeczy najważniejszej czyli press roomu. Było miłe przywitanie przez sympatyczną panią z Ptak Warsaw Expo, drobny poczęstunek, wygodne kanapy i, co najważniejsze – prąd do podładowania telefonu czy aparatu.

Chwila odpoczynku w press roomie i można zwiedzać dalej 🙂

Pora była więc by przejść do „dania głównego” czyli zwiedzania hali i poszukiwania stoisk z grami, których było zaskakująco mało. Gdzieś pomiędzy sklepikami, planszówkami i spotkaniami z gwiazdami youtube’a zabrakło tego, co zdawało się być najważniejsze – większej ilości nowych gier. Nie znaczy to, że nie odnaleźliśmy tam dobrych czy nawet świetnych produkcji, ale całość zostawiła poczucie niedosytu, którego nie zaspokoiły nawet pokazy technologii VR. Na miejscu znalazł się również ogromny tor wyścigowy dla samochodzików RC.

Skupmy się jednak na tym, po co tam pojechaliśmy – nowych tytułach, które koniecznie chcieliśmy zobaczyć i ograć. Poprzez aklamację zdecydowaliśmy, że najlepszymi i najciekawszymi grami targów były Selma and the Wisp(platformówka z niebanalnym gameplayem oraz piękną małopolygonową grafiką) oraz Half Pluszzzz(strzelanka w której bronimy dziecka przed złymi snami). Nie możemy się doczekać by opowiedzieć wam o tych grach coś więcej. Warte uwagi były również: Stygian, OS Omega, Out of Reach, The Purgatory i Robonauts. Poniżej możecie przeczytać opisy najciekawszych, według nas, produkcji z jakimi mogliśmy zapoznać się na targach.

Selma and the Wisp (Toucan Studio)

Selma and the Wisp to nasz niekwestionowany numer jeden, jeśli chodzi o gry prezentowane na GoodGame Expo, a spotkanie z przesympatycznymi panami z Toucan Studio zapamiętamy na długo. Opowiadali o swojej grze z ogromnym zaangażowaniem, i widać że są dumni ze swojej pracy – zupełnie słusznie, bo Selma and the Wisp to kawał dobrej roboty. W planach autorzy mają wydanie gry na konsole i urządzenia mobilne. Wkrótce będziecie mogli przeczytać naszą recenzję tego tytułu.

Selma and the Wisp to fascynująca gra platformowa o wyjątkowo przerażającym klimacie. Wypełniona zagadkami logicznymi i niespodziewanymi przeszkodami gra, zachęca innowacyjną rozgrywką, piękną stylistyką low-poly i spektakularnymi animacjami. Selma and the Wisp, stworzona przez grupę pełnych pasji, polskich deweloperów z wizjonerskim artystą na czele, może śmiało być przyrównana do takich produkcji jak Limbo czy Badland.

WEB | Steam | CDP.PL | Twitter | Facebook

Half Pluszzzz

Kolejna gra, która nas zadziwiła to Half-Pluszzz od Mariusza Kulmy z Apogee Games, w której to zawalczymy o spokojny sen dziecka niszcząc pluszaki zombie. Prawda, że brzmi sensownie? Jest to FPS, w którym naszym celem jest zebranie siedmiu przedmiotów by uruchomić pozytywkę, która odstrasza wszelkie zło. Tak naprawdę mogliśmy zobaczyć sam trzon rozgrywki, ale już on świetnie bawi, grafika przyciąga wzrok a muzyka buduje oniryczny klimat. Podczas rozmowy dowiedzialiśmy się, że plany są ambitne, przede wszystkim gra ma posiadać zróżnicowane mapy (czy też nomen omen, pokoje) z unikalnymi mechanikami zmieniającymi całą rozgrywkę.

WEB | Facebook

Stygian: Reign of the Old Ones

Niestety na targach nie zostaliśmy uraczeni grywalnym demem tej produkcji – to, według zapewnień autora obecnego w Warszawie, pojawi się dopiero za około pół roku. Prezentowane fragmenty rozgrywki i rozmowa z przedstawicielem studia Cultic Games sprawiły, że będziemy obserwować dalszy rozwój tej gry.

WEB | Facebook | Twitter

OS Omega

Jest to twin-stick shooter w którym wcielamy się w zagubiony kursor, który musi bronić komputera przed wirusami. Na pochwałę zasługują ciekawy pomysł i lokacje oraz przyjemna oprawa graficzna. Autor zapowiada również grę w podobnym klimacie lecz skupioną na fabule zamiast na strzelaniu.

Facebook

Out of Reach

Out of Reach to survival MMO tworzony przez chłopaków ze Space Boat Studios. Gra jest aktualnie we wczesnym dostępie na Steam.

WEB | Steam

Podsumowanie

To tylko część gier zaprezentowanych nam podczas targów Good Game. Naszym skromnym zdaniem, to właśnie one zasługują na to drobne wyróżnienie, co nie oznacza że nie będziemy pilnie przyglądać się innym tytułom w które mieliśmy okazję zagrać w Warszawie. Na pewno o nich wszystkich jeszcze u nas przeczytacie!

Czy warto było wybrać się do Nadarzyna? Tak. Mimo utrudnionego dojazdu i drobnych problemów organizacyjnych których byliśmy świadkami na miejscu, braku większych wystawców – jestemśmy zadowoleni że mogliśmy pojawić się w halach Ptak Expo. Przez 7 godzin, które tam spędziliśmy, nie nudziliśmy się ani sekundy.

W Nadarzynie dzielnie towarzyszył mi redaktor Artur, który również pomógł mi przygotować ten tekst. Dzięki! 🙂