Zapowiada nam się naprawdę ciekawy polski jRPG!

Ledwie wczoraj, na stronie projektu na itch.io, udostępniono demo Oddventure.

Nietypowy jRPG – nie tylko dlatego, że polski. Gramy Charlie, dziewczynką, która ląduje w świecie snów – znalazła się tam by ratować swojego niefrasobliwego młodszego brata, Bonza. To udaje się całkiem szybko, choć na drodze stanie wielu przeciwników. Z tymi rozprawimy się w stylu japońskich gier RPG. Turowe walki, animowane sprite’y przeciwników. Członków drużyny widzimy od tyłu. Ataki, umiejętności specjalne, używanie przedmiotów – klasyka!

  

Tymczasem okazuje się…

… że kraina żyje swoim życiem, jej mieszkańcy mają swoje problemy, w którym możemy im pomóc. I tak nie będziemy mieli nic innego do roboty – bo wydostać się z tego świata wcale nie jest tak prosto!

Pięknie rysowany pixelart

W stylu pomiędzy Super Nintendo a Game Boy Advance, muzyka również bliska tamtym platformom. Uroku dodają scanline’y, filtr ekranowy, symulujące poziome linie jak na wyświetlaczach kineskopowych.

Oddventure wyróżnia się jeszcze mechanikami

Szczególnie tą jedną, mechaniką nastroju. Przeciwników pokonujemy nie tylko zerując ich pasek życia, ale też wpływając na ich stan ducha. I to dwojako, albo go obniżając albo podwyższając. Wróg pocieszony nie ma ochoty walczyć, roześmiany odejdzie sam z siebie i jeszcze na odchodne wręczy nam prezent. Wróg zdołowany rozpłacze się, będzie bał się atakować i po prostu ucieknie.

Przejście dema to niecała godzina gry

Tym bardziej warto więc spróbować. Twórcy będą niedługo uruchamiać kampanię na Kickstarterze, w celu zebrania środków na rozwój Oddventure – nie wiem jak wy, ale ja na pewno się do niej przyłączę!

Demo możecie ściągnąć z itch.io.