Granie w chmurze w modelu free to play dzięki Liquid Sky!

„Od samego początku Liquid Sky zobowiązało się do zmiany status quo w grach” – powiedział Ian McLoughin, współzałożyciel i CEO LiquidSky. W tym roku postanowili oni spełnić tę obietnicę i 6 stycznia zaprezentowana została pierwsza tego rodzaju platforma „Gaming-as-a-Service”.

Co jest w niej tak wyjątkowego? Otóż postanowiono rozwiązać 4 główne bolączki grania w chmurze: wysokie koszty, wysoka latencja, ograniczona skalowalność i zamknięty katalog gier.

Czym jest Liquid Sky?

Najprościej mówiąc – jest to superkomputer w chmurze. Chcesz zagrać w najnowszego Wiedźmina, jednak masz Mac’a albo jesteś szczęśliwym posiadaczem PS3, a komputer służy Ci głównie do pasjansa? Liquid Sky może stać się dobrym rozwiązaniem. Dzięki niemu, na swoim 1GB Intel Atomie będziesz mógł odpalić wszystko, począwszy od indyków na topowych tytułach, skończywszy.

Do tej pory na platformie było dostępne formy płatności Pay-as-you-go oraz miesięczny abonament. Dołączy do niego plan Free. Darmowe granie poprzez chmurę stanie się możliwe dzięki reklamom.

Aby zapewnić sobie darmowy dostęp do usługi, użytkownicy oglądając reklamy będą otrzymywali specjalne żetony, które będą mogli zamienić na „wynajem” wirtualnej maszyny. Jak zapowiadają przedstawiciele Liquid Sky, obejrzenie 6 minut reklam, zapewni nam jedną godzinę nieprzerwanej, darmowej gry na platformie.

Większy i mocniejszy

Istniejące rodzaje konto, tj. Gamer i Pro Performance zyskają podwojoną moc GPU w stosunku do obecnych. Ukaże się też nowy plan Elite, skierowany do najbardziej wymagających graczy, który oferuje 4x większą wydajność sprzętu (w porównaniu do bety). Maksymalne 8 GB pamięci VRAM GPU, 32GB pamięci RAM oraz 12 vCPU rdzeni robi wrażenie. Całkowite przeprojektowanie interfejsu da graczom bezpośredni dostęp do ich bibliotek gier z platform Steam, BattleNet, Uplay, Origin, GoG, etc.- jak również społeczności Liquid Sky czat oraz Twitch.

Ponadto Liquid Sky wspiera wszystkie urządzenia peryferyjne USB 2.0 i 3.0.Firma zapowiedziała również inne tańsze wersje kont, które mają być wprowadzone później w 2017 roku. Mają pozwolić one grać w większą ilość gier na większej liczbie platform, w przystępnej cenie.

Według zapowiedzi, usługi będą dostępne już od marca 2017r na platformach PC, Linux, Mac i Android.